fbpx

Instagramin seuraajaringit

Seuraajarinki -testi

Instagramissa on paljon seuraajarinkejä: ”seuraa isäntätilejä, tägää viisi tiliä, seuraa kaikkia joita tämä tili seuraa”.

Onko kannattavaa osallistua seuraajarinkeihin Instagramissa? Kyllä ✔️ ja ei ⛔

✔️ Seuraajarinkien avulla saa nopeasti lisää uusia seuraajia.
✔️ Mitä enemmän seuraajia, sen enemmän näkyvyyttä.
✔️ Mitä enemmän seuraajia, sen todennäköisemmin tavoitat orgaanisesti potentiaaliset asiakkaasi.

⛔ Onko uudet seuraajat asiakaskohderyhmääsi?
⛔ Suuri osa seuraajaringin uusista seuraajista lopettaa seuraamisen heti, kun rinki on ohi.
⛔ Osa tippuu pois myöhemmin (kohderyhmä).

Somenäkyvyys on kuin sydänkäyrä.
✔️ Kun olet aktiivinen, saat seuraajia, reagointeja julkaisuihin ⤴️ viiva lähtee ylöspäin.
⛔ Kun joku lakkaa seuraamasta, ⤵️ viiva notkahtaa alas.

Kaipaatko apuja Instagramin julkaisuihin? Tutustu Ideakalentereihin ja somevalmennukseen, josta saat avut juuri siihen, mihin apuja tarvitset.

 
Kenet haluat seuraajaksesi somessa?

Tiedän, olin erittäin kovassa houkutuksessa osallistua aina vain uudelleen ja uudelleen näihin lisäseuraajia lupaaviin seuraajarinkeihin. Sain kuin sainkin lisää seuraajia, osa jäi, osa lähti. Mutta houkutuksesta huolimatta, itse, omalla työllään saadut seuraajat ovat arvokkaita. He ovat potentiaalisia asiakkaitasi! He, jotka alkavat vapaaehtoisesti seuraamaan yrityksesi sivua, ovat niitä, jotka sitoutuvat paljon todennäköisemmin julkaisuun. Kaikki vaikuttaa kaikkeen somessa. Seuraaminen, sitoutuminen, seuraamisen lopettaminen.

Sanoisinkin, että yrittäjän keino saada seuraajia Instagramissa on julkaisujen sisällön varassa. Lisäksi arvonnat (tutustu kanavan sääntöihin ennen arvonnan perustamista) ovat näppärä tapa saada seuraajia.

Kuvassa on tilastot seuraajaringin päättymisen jälkeen. Suurin osa lopetti seuraamisen heti, kun rinki päättyi. Myöhemmin sain vielä rajummat tilastot, jossa seuraamiseni oli seurantajaksolla lopettanut 30 ja minua seuraamaan oli alkanut 12.